Učitelka 1. stupně se skoro dvacetiletou praxí z Ostravy.
Dobrý den,
jmenuji se Kateřina Musiol Kuchnová – učím na 1. stupni soukromé základní školy, v současné době jsem i její ředitelkou, mám zkušenost i s externí spoluprací s Ostravskou univerzitou.
Jsem ráda za to, že stále cítím, že jsem si vybrala správnou profesi, která mě baví, naplňuje, motivuje a vidím v ní smysl. Ano, je to práce někdy náročná, ale je akční, není to rozhodně stereotyp, kterému se snažím bránit, nejen jako učitelka, ale i jako žena, matka, člověk. A nejen že denně učím, ale i se učím každou hodinou, kdy se do třídy těším na výukové hodiny prožité, nejen přežité.
Už jako žákyně 4. třídy jsem věděla, že jednou chci být učitelkou. Má práce je tedy můj naplněný sen. Blízké okolí rodiny a přátel jsem po studiu žádala, aby mě v budoucnu upozornili na to, až se začnu stávat tou „typickou a profesí deformovanou“ učitelkou. Zatím se mi dostává reakcí, že tomu tak není, že jde vidět, že práci dělám srdcem a ráda. Naopak mě překvapuje a těší, že okolí stojím za zpětnou vazbu, podporu, ocenění a uznání mé práce.
Osm let jsem učila na státní základní škole, kterou jsem navštěvovala dříve v roli žáka a následně tedy i jako kantor. Z mých učitelů se stali kolegové a nadřízení. Pro profesní rozjezd to mělo svá pozitiva, ale s přibývajícími lety a zkušenostmi vyvstávala i úskalí a problémy. Někteří ve mně totiž stále viděli tu „svou žákyni“ a když jsem pak byla v roli té, jenž je měla někdy i úkolovat, nebylo to lehké.
Čtyři roky před odchodem na rodičovskou dovolenou jsem působila jako učitelka na 1. stupni na soukromé škole a stejnou dobu i jako externí vyučující na pedagogické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě. Po rodičovské dovolené jsem v září 2018 měnila působiště a jsem nyní na jiné soukromé základní škole, má externí spolupráce s katedrou pokračovala a momentálně jsem ředitelkou základní školy i učitelkou.
Učitelka na Základní škole
Během profesní praxe jsem prošla všemi pěti ročníky 1. stupně. V některých jsem byla i častěji. Učila jsem počty kolem 25, jednou 31 a zažila jsem i počty kolem deseti. Každý ročník má pochopitelně svá specifika. Mít třídu celých pět let má dle mého názoru svá pozitiva, ale i negativa. Určitě se nepřikláním k variantě střídání třídních učitelů každý rok. Vést třídu celých pět let jsem měla možnost jen jednou. Častěji jsem vedla žáky v 1.-2. třídě. V současném působišti vedu tzv. „trojročí“ a to čtvrtým rokem.
Učitelka na Vysoké škole
K působení na své „alma mater“ jsem byla vyzvána po osmi letech od absolvování.
Měla jsem vyučovat předmět Základy profesní komunikace u studentů 1. ročníku.
Po dvou letech mi přibyl druhý předmět a to Projektové praxe v osmém a devátém semestru.
Vedení diplomových prací
S působením na katedře jsem se dostala i do role vedoucí, popřípadě oponenta diplomových a bakalářských prací.
Náslechové praxe
V letním semestru 1. ročníku jsem společně se studenty docházela i na praktické výstupy na základní školu. Tam mnozí prvně předstoupili před třídu.
Lektorka
Mám zkušenost s vedením seminářů na témata:
- Učitelský start: Průvodce pro začínající učitele
- Rozvíjení grafomotoriky dítěte v MŠ
- Školní zralost a připravenost
Kontakt
Máte nějaké dotazy, chcete navázat spolupráci? Napište mi email na adresu katka@nase-trida.cz.
Pokud mě chcete sledovat na profesních sociálních sítích, můžete si mě přidat na LinkedIn nebo na Slideshare. Samozřejmě budu ráda, když budete Naši třídu sledovat na Facebooku nebo Pinterestu.