V jednom roce mi vznikla 2. třída spojením dvou prvních. Během mé patnáctileté praxe se mi to stalo několikrát. Ale při posledním sloučení jsem si pro 31 dětí vyprosila na srpnové poradě alespoň dvě půlené hodiny a dvě šatny, které měly pevné značení – 2. A, 2. B. …
A tehdy poprvé jsem pro třídu použila jiné označení. Tehdy jen pro rozlišení – kluci do šatny A – “ A jako auťáci“ a holky do „B jako berušky“. Byla to čistě jen mnemotechnická a rychlá pomůcka bez předchozí úvahy, vzniklo to v tu chvíli, kdy jsem třídě říkala 1. září, že zítra mají k dispozici obě šatny. Ale postupně jsem zjišťovala, jak je fajn mít třídu pojmenovanou i jinak než číslem a písmenem. A z této „krizové situace“, kdy jsem nechtěla řešit přetlak v šatně, jsem teď tou, která si třídu už roky pojmenovává a s názvem i maskotem a motivací celoročně pracuje a baví mě to.
Třídní projekt Dráčci – motivace
Třídní projekt Dráčci vznikl ze samostatného návrhů třídy druháků. Děti jsem z předchozího ročníku neznala, ony se vzájemně taky neznaly, sešly se z různých jiných prvních tříd.
Jako třída jsme měli jen ročníkově přiřazenou barvu – červenou. Žákům jsem hned 1. září vysvětlila, že je na nich, aby si zvolili název třídy. Pohovořili jsme motivačně proč a k čemu ho budeme využívat, jak nám bude pomáhat, a že bychom se s ním měli všichni ztotožnit.
Padly návrhy – Ohnivci, Ferrari, Machři, Plameni, Dráčci.
Dráčci měli plán, že se v dalších letech, kdy s nimi putuje barva do dalšího ročníku, promění v Draky a Dragons. (Se třídou jsem ale šla jen rok, následně se stali Rytíři s novou vyučující.)
- Vedly se Dračí průkazy se záznamem každodenního chování.
- Psal se Dračí rukopis – měsíční deník zážitků.
- Putovalo se k dračí sluji při hodnocení jednotlivců.
- Vznikaly dračí verše a rýmy.
- Navštívila se výstava draků na hradě Bouzov.
- Jedly se dorty ve tvaru draků.
- Rozdávaly se dračí magnety, knihy a jiné předměty.
Přidat komentář